Čemu služi DPF filter
Od nastanka ljudske civilizacije, čovek svesno ili nesvesno uništava životnu okolinu, pa se iz tog razloga povećali ekološki normativi. Ista situacije se dešava i sa automobilima. Naime, još osamdesetih godina prošlog veka, na prostoru SAD-a su postavljeni prvi standardi za korišćenje ovog filtera. Međutim, tada su korišćeni samo na radnim mašinama, a kada se pokazala izvesna efikasnost ovog filtera, postepeno je počela da se primenjuje i na nekim motornim vozilama. Zakon o obaveznom posedovanju DPF filtera je donet 2009. godine ali su pojedini automobili ovaj filter imali i ranije. Zadatak ovog filtera jeste da smanji izbacivanje čestica čađi u atmosferu, i na taj nači se više vodi računa o zaštiti životne sredine, tako da danas ne postoje novi dizel automobili koji nemaju DPF filter. DPF filter sadrži šest senzora koji pokazuju određenu grešku, a to je zapravo da je filter pun čađi i da ga treba očistiti.
Uzroci zbog kojih dolazi do zapušenosti DPF filtera
Postavlja se pitanja koji su zašto dolazi do zapušenosti DPF filtera i koji su simptomi? Kao osnovni i najčešći razlog jeste gradska vožnja, jer tom prilikom automobil stane – krene. Upravo u tom trenutku se pojavljuju i prvi simptomi zapušenosti DPF filtera kao što su trzanje i gubljenje snage. Tada se pojavljuje upaljena lampica na automobilu, tako da je vozač svestan šta je potrebno učiniti. Međutim, i pored upozorenja, dešava se da vozači ne obraćaju pažnju na to, što prouzrokuje veći kvar.
Čišćenje DPF filtera
Postoji nekoliko načina čišćenja DPF filtera. Prvi jeste da vozač automobila izađe na autoput kako bi se filter pri povećanoj temperaturi samostalno očistio. Tom prilikom moraju da se ispoštuju određeni uslovi, a to su da se vozi automobil najmanje 30 minuta pri istoj brzini od najmanje 60 km/h i da tom prilikom bude oko 3000 obrtaja pri minutu. Drugi način jeste da vozač sipa aditive u rezorvoar goriva, i da na taj način čuva DPF filter. Treći, a ujedno i poslednji način čišćenja DPF filtera jeste profesionalno čišćenje u servisu. Kada automobil ne može sam da se izbori sa tim problemom, onda postoji mogućnost kupovine novog, ili čišćenje več postojećeg. Zbog cene, većina ljudi se odlučuje za čišćenje već postojećeg, a to se može obaviti u brojnim firmama koje uglavnom koriste Eco Blaster tehnologiju. Važno je istaći da vozač ne treba da pokušava samostalno da skine DPF filter jer ga može tako oštetiti, već da i to odradi u servisu. U servisu se sam filter zagreva na vrlo visokoj temperaturi, a posle toga se tretira odgovarajućim hemijskim sredstvima koje zapravo produžavaju život. U samom servisu postoji nekoliko etapa, a to su: pregled golim okom i kamerom stanja filtera, očitavanje nivoa zaprljanosti DPF filtera, čišćenje DPF filtera, sušenje DPF filtera, test sa prikazanim rezultatima, i na samom kraju kao poslednja etapa se navodi pakovanje i isporuka na adresu korisnika. Cena novog DPF filtera iznosi od 800 do 3000 evra. Sa druge strane, cena čišćenja u servisu iznosi 60 evra pa naviše, i ona zavisi od marke filtera, stepena zapušenosti, itd.