Pružanje informacija javnosti postao je deo svakodnevnice, ali i obaveze na svim nivoima upravljanja i obaveštavanja. Nekada je neophodno da se određene procedure detaljno objasne i prezentuju, kako bi ljudi bili u stanju da obave veliki broj aktivnosti od značaja za životne, poslovne i sve druge tokove.
Najnovije vesti ne moraju obuhvatati samo aktuelne događaje u vezi sa politikom, ekonomijom, poljoprivredom, modom ili svim drugim oblastima, već mogu biti i mnogo više od toga. Nekada, vesti dana su upravo određene inovacije plasirane putem različitih medija, kao važno uputstvo za obavljanje različitih poduhvata i procedura. U svemu tome, elektronski formati vesti imaju veliki značaj za efikasnost informisanja.
Televizija – plasiranje vesti u programskim šemama
Veliki deo javnosti obožava televizijske programe i sadržaje. Tradicionalno, tv uređaj je uključen čak i kada se vrše druge aktivnosti, ili je pažnja na razgovoru. Od 90ih godina televizija je doživela nagli procvat, uz dostupnost neprekidnog programa, veliki broj kanala i medijske kuće koje traju sada već i duže od dve decenije. Informativni program način je da se plasiraju najnovije vesti iz zemlje, regiona i ostatka sveta.
Pored toga, kulturne, istorijske i političke emisije i prenosi „uživo“, način su da vesti dana budu uvek plasirane javnosti, u tačno definisanom vremenu, odnosno predviđenom terminu. Nastanak modernih provajdera i televizijskih operatera, učinilo je televizijski program znatno fleksibilnijim, a samim tim i širenje vesti znatno delotvornijim. Uz moderne funkcije moguće je premotavati, stopirati, snimati i pratiti sadržaj čak i izvan realnog vremena prikazivanja.
Internet – medijski prostor za sve vrste vesti
Internet je izum koji je tokom godina razvoja nizao samo unapređenja, sve bolje i bolje funkcije i performanse. U odnosu na prvobitni oblik pretraživanja sa manjim brojem dostupnih rezultata, danas je kapacitet i broj sajtova i stranica mnogostruko veći. Samim tim, mogućnosti informisanja putem vesti su ogromne, i svaki korisnik može pronaći omiljeni sajt koji će odgovarati njegovim potrebama. Najveći broj televizijskih formata medija danas ima i internet portal, odnosno stranicu na kojoj plasira vesti dana, razvrstane u određene kategorije i segmente.
To je odličan način povezivanja i informisanja uz kojih se postižu odlični efekti, a moguće je dati i povratne informacije – komentare, ocene, oznake i mnogo toga drugog. Takođe, štampani mediji danas imaju i elektronska izdanja razvrstana na stranicama interneta, kao i aplikacije namenjene za „pametne“ telefone, tablete, kao i sve vrste računara.
Istovremeno, televizijski operateri i provajderi kombinuju i portale sa stranicama na društvenim mrežama Facebook ili instagram. Sve to, obezbedilo je širenje vesti online putem na efikasan, kompletan i vrlo detaljan način. Broj pregleda je sve veći, a vidljivost značajna i zagarantovana. Najveći broj korisnika interneta danas poseduje profile na društvenim mrežama, ili posećuju aktuelne portale i sajtove. Sve to, obezbeđuje informisanje i širenje vesti bržim i lakšim procesom.
Elektronske vesti šire se na različite načine – putem interneta, televizije, ali i radio stanica i raznovrsnih „pametnih“ uređaja. Zastupljenost televizijskog formata i online varijante za plasiranje i vidljivost svih vesti dana, nedelje ili meseca, na visokom su nivou kod današnje publike. Posebno se ističe dominacija i sve značajnija uloga online platforme za postavljanje, pregledanje, praćenje i širenje vesti na različite načine – putem portala i sajtova, društvenih mreža i foruma.