This post was originally published on this site

Refill i reciklabilna ambalaža su budućnost! Ako volite kozmetičke brendove koji ih imaju u ponudi – sada možete uživati bez ograničenja i bojazni za okolinu. Male odluke vezane za održivost pri kupovini donose velike efekte dugoročno. Plastika je (još uvek) svuda oko nas, pa imajte na umu da naš odnos prema njoj i način na koji je koristimo može (i mora) još da se menja. Kada su kozmetički proizvodi u pitanju – treba krenuti od samog materijala bočice do toga šta s njom radimo kad se isprazni. Kako sve više brendova uvodi inovacije i pronalazi kreativna održiva rešenja za svoj asortiman nege, izbor je na nama – samo ga treba napraviti. Pa da krenemo mi u tu održivu kupovinu? Slede najvažnije smernice…

Refill pakovanja: Čime se voditi?

Veliki kozmetički sistemi intenzivno prebacuju fokus na kruženje materijala: više reciklirane plastike (PCR), manje nove (virgin) plastike i – gde god je moguće – dopune (refill) umesto novih bočica. Tačno je – reciklaža može i da vas učini zelenijim samo do određene mere. Nemojte upadati u zamku! Jedan od najčešćih simbola, dve isprepletene strelice, zapravo znači da su proizvođači samo dali finansijski doprinos uslugama reciklaže u Evropi – to ne znači da je sam proizvod i reciklabilan, možda ni recikliran. Tri strelice znače princip 3R: 1. Reduce (Smanji) intenzitet ambalaže, a samim tim i upotrebu resursa, oslanjajući se na tri poluge: ponovnu upotrebu, olakašavanje (lightweighting) i promenu veličine (resize). 2. Replace (Zameni) materijale ili procese onima sa boljim ekološkim otiskom (obnovljivi, reciklirani materijali, niže emisije ugljenika). 1. Recycle (Recikliraj) dizajniranjem ambalaže koja doprinosi cirkularnosti time što je reciklabilna. Takođe, obratite pažnju na brendove koji tvrde da je njihova ambalaža napravljena od recikliranih materijala i one koji kažu da im je ambalaža reciklabilna. Proverite ima li PCR plastike i koji je postotak – što veći udeo, to bolje.

L'Oréal Opérations, Usine de Vichy
Kako refill pakovanja menjaju pravila igre?

Kako refill ima smisla ako volite premium iskustvo?

Dopuna je nevidljiva održivost: ne menja se formulu ni miris koji volite, menja se količina otpada. U luksuznom segmentu (mirisi, haircare), refill rešenja su dizajnirana da sačuvaju ritual i estetiku – zato ih je lako uvesti u rutinu a ne osetiti promenu, osim kad je savest u pitanju. Potražite zato oznaku refillable ili eco-refill.

Kako refill pakovanja menjaju pravila igre?
Kako refill pakovanja menjaju pravila igre?

Šta to u praksi znači?

Više od 25 godina, L’Oréal proaktivno radi na održivoj budućnosti, nastojeći da zaštiti lepotu planete, a program L’Oréal for the Future, pokrenut 2020. godine, najnovije je poglavlje na tom putu –  L’Oréal u okviru ove strategije planira da do 2030. prepolovi upotrebu nove plastike i pređe na reciklirane/reciklabilne izvore, uz potpuno uvođenje i ponovnog punjenja i dugotrajnijih formata.

Biti u toku i znati prepoznati istinsku održivost! To je ključ. Od Kérastase haircarea, preko Prada ili Armani parfema, do dermokozmetike (Vichy, La Roche-Posay, CeraVe) svi oni nude te mogućnosti.

Postepeno uvođenje mogućnosti dopune (refill) za sve najprodavanije mirise brendova L’Oreal grupe, što odražava posvećenost održivoj ambalaži i podsticanju novih potrošačkih navika, ali i očuvanju luksuznog iskustva originalne bočice. Na primer, bočica Armani Sí Passione Eau de Parfum Intense estetska je demonstracija umeća: dizajnirana da traje, njen inovativan dizajn i lagan, punjiv format omogućili su značajno smanjenje upotrebe stakla, plastike i metala. Takođe, ponovno punjenje bočice mirisa PRADA Paradoxe, inače prvog refill parfema ove grupe, štedi 44% stakla, 67% plastike, 100% metala i 61% kartona. I čuva premium iskustvo. Svaka inovacija i u kategoriji nege kose dolazi u novoj, ekološki bolje dizajniranoj ambalaži, poput najnovije dopunjive (refill) bočice za Kérastase Élixir Ultime ulje.

Kako refill pakovanja menjaju pravila igre

Voda je jednako važna

Cirkularnost nije samo plastika – tiče se i vode. L’Oréal globalno razvija waterloop fabrike (reciklaža i ponovna upotreba procesne vode unutar postrojenja) i tehnologije poput L’Oréal Professionnel Water Saver uređaja, koji značajno smanjuje potrošnju vode u salonima. Ovi potezi su deo širih ciljeva zaštite vodenih resursa do 2030. godine. Čak 461 milion litara vode ušteđeno je u salonima zahvaljujući samo Water Saveru. 

v
LOREAL

Foto: Promo L’Oreal

By Admin