This post was originally published on this site

Činjenica da je beauty tržište već godinama prezasićeno proizvodima postaje najjasnija onog trenutka kada pokušamo da pronađemo nešto novo za svoju rutinu. Tada upadamo u beskonačan loop u kom čitamo sastojke, upoređujemo formule i preispitujemo svoj tip kože. Na kraju pomislimo da bi možda najzdravije bilo vratiti se caveman metodi i odustati od svega. Nakon toliko isprobanih proizvoda, mnogi od nas se pitaju: da li kožu možda previše izlažemo hemijskim formulama? Iako hemija u kozmetici ne mora nužno da označava nešto loše, jasno je da se industrija poslednjih godina okreće aktivnim sastojcima koji se već nalaze u prirodi. Tako je posle clean trenda i probiotskih dezodoransa na red stigla nova generacija proizvoda sa intrigantnim epitetom. Ovog puta se u našem fokusu nalazi phytoactive kozmetika. Ali šta taj termin zapravo znači i da li je to zaista sledeća faza u evoluciji zelene nege kože?

phytoactive kozmetika
@oskinadya

Šta je u stvari phytoactive kozmetika?

Sam naziv je intuitivan i bliže nam određuje glavna svojstva ovakvih proizvoda. Možemo ga podeliti na dve reči, pri čemu phyto znači biljka, a active se odnosi na bioaktivne supstance. Da li to znači da je ovo samo fensi, bolje marketinški oblikovan naziv za prirodnu kozmetiku? I da i ne. Phytoactive nije zakonski definisana kategorija i zaista jeste produkt marketinga koji nam daje krovni naziv za ovu kategoriju kozmetičkih preparata. Međutim, on se ne odnosi na bilo koje biljne sastojke u kozmetici. Dok obični biljni ekstrakti često imaju manju koncentraciju aktivnih supstanci i kraći rok stabilnosti (lako oksidiraju, razgrađuju se pod svetlom i toplotom), phytoactive pristup pokušava da to prevaziđe kroz bolju stabilizaciju molekula i njihovu sinergiju za kožom. Ukratko, ovi produkti nisu samo prirodni, već su i naučno podešeni.

phytoactive kozmetika
@oskinadya

Phytoactive kozmetika: Koje nazive želimo da vidimo na deklaraciji?

Phytoaktivni sastojci se koriste u borbi sa različitim problemima kada je nega kože u pitanju. Pomažu u smirivanju kože, regeneraciji barijere, a ima ih i u anti-aging proizvodima. Ovo su neki od najpoznatijih:

Bakuchiol je često brendiran kao prirodna alternativa retinolu. Neka istraživanja ističu njegovu efikasnost u stimulaciji proizvodnje kolagena, ali uz manje iritacije od klasičnih retinoida.
Centella asiatica, poznatija kao tigrova trava je omiljen sastojak u K-beauty proizvodima. Poznata je po svojim antiupalnim svojstvima i pomaže regeneraciju barijere kože. Ukoliko ste ikada probali proizvod koji na svojoj ambalaži ima istaknuto CICA, koristili ste baš ovaj sastojak.
Squaline je još jedan sastojak koji sve češće viđamo u proizvodima, naročito onim korejskim. On obnavlja lipidni sloj kože, hidrira bez zapušavanja pora, i odličan je izbor i za suvu i za masnu kožu.

Kako prepoznati pravi phytoactive proizvod?

Mnogi brendovi koriste prefiks phyto ili botanical u nazivima svojih proizvoda, ali to ne znači da proizvod sadrži aktivne biljke u pravom smislu te reči. Pravi proizvodi će u sadržaju imati istaknut konkretan biljni izvor i aktivnu komponentu (npr. bakuchiol extract) uz njegovu naznačenu koncentraciju.

L&Z Top choice

phytoactive kozmetika
Madagascar Centella Ampoule
phytoactive kozmetika
Royal Fern Phytoactive Serum
phytoactive kozmetika
Susanne Kaufmann Face Oil
phytoactive kozmetika
Royal Fern Phytoactive Intense Mask

Foto: metropoliten.rs, puremarket.rs, Instagram: @oskinadya, @sarahhalpin

By Admin