Činjenica da je beauty tržište već godinama prezasićeno proizvodima postaje najjasnija onog trenutka kada pokušamo da pronađemo nešto novo za svoju rutinu. Tada upadamo u beskonačan loop u kom čitamo sastojke, upoređujemo formule i preispitujemo svoj tip kože. Na kraju pomislimo da bi možda najzdravije bilo vratiti se caveman metodi i odustati od svega. Nakon toliko isprobanih proizvoda, mnogi od nas se pitaju: da li kožu možda previše izlažemo hemijskim formulama? Iako hemija u kozmetici ne mora nužno da označava nešto loše, jasno je da se industrija poslednjih godina okreće aktivnim sastojcima koji se već nalaze u prirodi. Tako je posle clean trenda i probiotskih dezodoransa na red stigla nova generacija proizvoda sa intrigantnim epitetom. Ovog puta se u našem fokusu nalazi phytoactive kozmetika. Ali šta taj termin zapravo znači i da li je to zaista sledeća faza u evoluciji zelene nege kože?
Šta je u stvari phytoactive kozmetika?
Sam naziv je intuitivan i bliže nam određuje glavna svojstva ovakvih proizvoda. Možemo ga podeliti na dve reči, pri čemu phyto znači biljka, a active se odnosi na bioaktivne supstance. Da li to znači da je ovo samo fensi, bolje marketinški oblikovan naziv za prirodnu kozmetiku? I da i ne. Phytoactive nije zakonski definisana kategorija i zaista jeste produkt marketinga koji nam daje krovni naziv za ovu kategoriju kozmetičkih preparata. Međutim, on se ne odnosi na bilo koje biljne sastojke u kozmetici. Dok obični biljni ekstrakti često imaju manju koncentraciju aktivnih supstanci i kraći rok stabilnosti (lako oksidiraju, razgrađuju se pod svetlom i toplotom), phytoactive pristup pokušava da to prevaziđe kroz bolju stabilizaciju molekula i njihovu sinergiju za kožom. Ukratko, ovi produkti nisu samo prirodni, već su i naučno podešeni.
Phytoactive kozmetika: Koje nazive želimo da vidimo na deklaraciji?
Phytoaktivni sastojci se koriste u borbi sa različitim problemima kada je nega kože u pitanju. Pomažu u smirivanju kože, regeneraciji barijere, a ima ih i u anti-aging proizvodima. Ovo su neki od najpoznatijih:
Bakuchiol je često brendiran kao prirodna alternativa retinolu. Neka istraživanja ističu njegovu efikasnost u stimulaciji proizvodnje kolagena, ali uz manje iritacije od klasičnih retinoida.
Centella asiatica, poznatija kao tigrova trava je omiljen sastojak u K-beauty proizvodima. Poznata je po svojim antiupalnim svojstvima i pomaže regeneraciju barijere kože. Ukoliko ste ikada probali proizvod koji na svojoj ambalaži ima istaknuto CICA, koristili ste baš ovaj sastojak.
Squaline je još jedan sastojak koji sve češće viđamo u proizvodima, naročito onim korejskim. On obnavlja lipidni sloj kože, hidrira bez zapušavanja pora, i odličan je izbor i za suvu i za masnu kožu.
Kako prepoznati pravi phytoactive proizvod?
Mnogi brendovi koriste prefiks phyto ili botanical u nazivima svojih proizvoda, ali to ne znači da proizvod sadrži aktivne biljke u pravom smislu te reči. Pravi proizvodi će u sadržaju imati istaknut konkretan biljni izvor i aktivnu komponentu (npr. bakuchiol extract) uz njegovu naznačenu koncentraciju.
L&Z Top choice




Foto: metropoliten.rs, puremarket.rs, Instagram: @oskinadya, @sarahhalpin