Vozač – najtraženije zanimanje u Srbiji, plata do 65.000 a evo koliko kolege u EU zarađuju

Foto: Pixabay.com

Zaposleni u drumskom saobraćaju u našoj zemlji zarade od 40.000 do 65.000 dinara, dok njihove kolege iz Evropske unije mesečni buđelar popune sa oko 1.200 evra.

Vozač je i dalje jedno od najtraženijih zanimanja u Srbiji. Kao u regionu, i kod nas su glavni razlozi za nedostatak ovog kadra ekonomske migracije, uverava Zoran Đorđević, ministar za rad.

Odliv ove izuzetno tražene radne snage se, smatra on, može ublažiti reformom obrazovanja i usklađivanjem školstva sa potrebama privrede, ali i boljim uslovima za poslovanje i otvaranjem novih radnih mesta. I prevoznici i predstavnici udruženja drumskog saobraćaja, koji već izvesno vreme skreću pažnju javnosti na to da Srbiji nedostaje oko 6.000 vozača, ističu da profesionalne vozače iz zemlje odvlače znatno veća primanja u inostranstvu. Jer, dok zaposleni u drumskom saobraćaju Srbije mesečno zarade od 40.000 do 65.000 dinara, kolege iz Evropske unije svoj mesečni buđelar sedeći za volanom popune sa prosečno 1.200 evra, a u Nemačkoj i sa 2.500 evra.

VELIKA PROMENA ZA VOZAČE: OD 3. APRILA MORATE POŠTOVATI OVE STAVKE INAČE PIŠU KAZNU!

U Gradskom saobraćajnom preduzeću „Beograd”, koje je prošle godine napustilo 433 zaposlena, od čega 247 vozača koji su sami dali otkaz, bore se na sve načine da zadrže kadar. Goran Vesić, zamenik gradonačelnika Beograda, nedavno je podsetio da je plata vozača u GSP-u u februaru prošle godine iznosila 52.000 dinara, a da je u 2019. povećana 25 odsto, tako da sada iznosi 65.000 dinara. To samo govori u prilog činjenici, istakao je Vesić, da se Beograd trudi da ulaže u GSP i pokušava da ga stavi na noge. Uveren je da će u toj nameri uspeti, a prvi korak biće kupovina autobusa.

Na tržištu ipak nedostaju vozači De kategorije, a i sve je slabiji odziv na oglase za posao koje objavljuje gradsko saobraćajno preduzeće. Na osnovu programa poslovanja za 2019. planirano je da se tokom ove godine primi 347 novih vozača, između ostalog, i kroz dokvalifikaciju vozača De kategorije. Pojedine procene pokazuju da je Srbiji godišnje potrebno školovanje i obučavanje oko 2.000 profesionalnih vozača da bi se odgovorilo na potrebe domaćih i međunarodnih prevoznika. Neki od njih su već organizovali besplatne obuke za vozače, čime planiraju da smanje trend odlaska iz Srbije.

ISPOVESTI MAŠINOVOĐA POSLE NESREĆA – NOĆIMA NISAM OKA SKLOPIO KAD SAM ZGAZIO DETE

Da je zapošljavanje jedini način borbe sa odlivom vozačkog kadra iz Srbije potvrđuju i u Saobraćajnom preduzeću „Lasta”, u kojem trenutno radi oko 930 vozača autobusa. Kao i u drugim preduzećima, koja se bave putničkim saobraćajem, tako je i kod njih svaki novi vozač dobrodošao. Konkurs za prijem novih radnika je stalno otvoren, a za proširenje obima saobraćaja „Lasti” je neophodan dodatni broj voznog osoblja.

(Vesti-info.rs)